Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Blog - Styczeń 2016

5 rad jak zwiększyć ilość rezerwacji w obiekcie beauty
Data dodania 07.01.2016

5 porad jak zwiększyć ilość rezerwacji w salonie

 

Utrzymanie wcześniej pozyskanego klienta jest podobno tańsze niż pozyskanie nowego, myślisz podobnie? Przeczytaj poniższy wpis.

Chcesz mieć pełen grafik zapisów? Nie musisz w pierwszej kolejności szukać nowych klientów! Popracuj ze starym klientem i wypracuj w nim pewien nawyk… Umawiania się z wizyty na wizytę inaczej nazywane wstępną rezerwacją.

Wstępna rezerwacja to kolejna zaplanowana wizyta klienta w salonie którą bookuje osobiście po odbytym zabiegu a przed opuszczeniem Twojego obiektu.

Jest to strategia biznesowa, która pomaga osiągnąć lepsze efekty utrzymania klienta i zapewnia wypełnienie grafiku w najbliższych tygodniach.

Jeżeli nauczysz swoich klientów takiego zachowania za jakiś czas będziesz w stanie zwiększyć częstotliwość odwiedzin, co oznacza utrzymanie płynności finansowej, wzrost obrotu i większe zyski. Przykładowo:

Jeśli klient przychodzi zazwyczaj co 2 miesiące lub 6 razy w roku, to np. przy założeniu że jeden zabieg kosztuje 200zł w ciągu roku 1 klient wydaje u Ciebie 1200zł.

Jeżeli przyjdzie 2 tygodnie wcześniej przy  każdej wizycie, przy założeniu że nadal zabiegi wykonuje regularnie to częstotliwość jego wizyt wyniesie już 8 rocznie a obrót  1600 zł. Jeżeli możesz zwiększyć częstotliwość przychodzenia 1 klienta możesz równie dobrze zwiększyć np. dla 10%, 30% i więcej Twojej bazy. Załóżmy, że możesz zwiększyć częstotliwość odwiedzin dla 300 klientów, to dodatkowe 480.000zł za rok!

Często klienci potrzebują żeby zapytano ich czy chcieliby się umówić na kolejną wizytę. Większość z nich zwyczajnie zapomina o tym przy recepcji, ponieważ nikt nie wypracował w nich takiego nawyku, możesz to zrobić Ty.

 

Poniżej przedstawię Wam 5 prostych sposobów jak sprawić żeby klient umawiał się z wizyty na wizytę, nie wszystkie musicie stosować, u części z Was wystarczy wybór 1 metody i stosowanie jej w swoim obiekcie codziennie! Pamiętaj  systematyczność jest najważniejsza!

 

Tip # 1

Zachęcaj klientów.

Przyznawaj punkty/pieczątki stałym klientom za każdym razem kiedy zarezerwują kolejną wizytę. Jeśli klient jest regularny, to prawdopodobnie nie ma nic do stracenia, planując teraz. Jeśli może przyjść w ustalonym przez Ciebie terminie, lub wcześniej niż zwykle, już zwiększyłaś częstotliwość odwiedzin  przy niewielkim wysiłku.

 

Tip # 2

Motywuj swoich pracowników.

Oczekujesz efektów w sprzedaży w wyjątkowej obsłudze klienta, a co Twój pracownik dostaje w zamian? Dobrze go wynagradzaj i regularnie motywuj. Można wyznaczać cele dla zespołu na pre-wizyty. Może to być wkalkulowane w ich prowizję albo w cel grupy/zespołu.

Przy wzroście pre-wizyt, każdy korzysta, klient przyzwyczaja się do bookowania wcześniejszych rezerwacji ,wiąże się z miejscem i pracownikiem, pracownik ma klienta który ze względu na wcześniejsze rezerwacje jest regularny więc przychodzi częściej przez co pracownik więcej zarabia,  (pod warunkiem że jest rozliczany prowizyjnie), salon ma wyższe obroty. Wszyscy korzystają na takim rozwiązaniu.

 

Tip # 3

Loteria

Zrób loterię, raz w miesiącu losujesz upominek spośród klientów którzy dokonali rezerwacji wizyty i np. wrzucili wizytówkę do kuli, można też użyć do tego systemu do zarządzania salonem, w którym masz wyszczególnionych wszystkich klientów którzy w określonym czasie zarezerwowali wizytę i spośród nich wybierasz jedną która wygrywa prezent.

Nagrodą w loterii może być usługa, kosmetyk lub vocher. Dając usługę masz możliwość zaprezentowania klientowi nowej usługi, z której mógłby nigdy nie skorzystać, w ten sposób jeżeli będzie zadowolony po zabiegu i zobaczy świetne efekty może wykupić całą serię.

 

Tip #4

Pomóż klientowi powiedzieć TAK

Klienci mają tendencję do szybkiego wyjścia z salonu po wykonaniu usługi, więc nie możesz sobie pozwolić na obijanie się na recepcji. Zaraz jak klient tylko pojawi się w recepcji zapytaj czy umówić go na kolejną wizytę, dopiero później poproś o uregulowanie płatności.

Idealnie, jeżeli pracujesz na systemie rezerwacji i Twój klient ma swój panel na którym może mieć wgląd w historię wizyt, zmieniać godziny, terminy. Świetnie jeżeli wysyłasz sms-y z przypomnieniem o wizycie, nie każdy klient prowadzi kalendarz i zapisuje, jeżeli nie przypomnisz o wizycie może się na niej nie pojawić. Pamiętaj aby wcześniej uzyskać zgodę klienta na wysłanie powiadomienia.

 

Tip #5

Pomóż klientowi umówić najlepszy termin

Są takie okresy w tej branży kiedy terminy zapełniają się błyskawicznie nawet jeżeli jakoś mocno o to nie zabiegasz np. Weekendy, okresy przedświąteczne itd.. Wiesz kiedy zwiększa się u Ciebie obłożenie, zaproponuj swoim klientom rezerwację wcześniej żeby mogli wybrać najlepszą dla siebie godzinę i termin. Docenią to że pamiętasz o ich potrzebach żeby nie zabrakło dla nich miejsca. Stwórz poczucie braku dostępności najlepszych dla klienta terminów, wtedy Twój klient już zawsze będzie chciał się zapisywać na kilka miesięcy do przodu.

 

Pamiętaj że tylko praktyka czyni mistrza, jeżeli Ty systematycznie będziesz przypominać klientowi o regularnych wizytach on nauczy się regularnie się na nie umawiać.

 

Justyna Gwiazda-Wapińska

Praktyk biznesu beauty

Zarządzanie obiektem beauty w moim przekonaniu to nie tylko twarda wiedza merytoryczna i wypracowane procedury. To umiejętność łączenia twardych zasad biznesu, koncepcji i strategii, procedur z umiejętnościami budowania relacji, komunikacji językiem korzyści, kreowania potrzeb, komunikacji nastawionej na rozwiązania.