Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Blog - Luty 2016

Jak zatrudnić najlepszy team do salonu?
Data dodania 04.02.2016

Czy rekrutacja pracowników to Twój największy ból głowy w tym biznesie?

Faktem jest, że zatrudnianie dobrych pracowników w branży beauty jest coraz trudniejsze.

Oczywiście pod warunkiem że wiesz kogo szukasz i jakie masz oczekiwania, a nie odwrotnie.

Musisz wiedzieć, że ostateczny sukces i siła w biznesie kosmetycznym zależy niemal wyłącznie od twojego zespołu i Twoich zdolności do pozyskania najlepszych pracowników.

Co zrobić żeby proces rekrutacji był efektowny? Żebyś miał możliwość spotkać się z co najmniej kilkoma osobami i wybrać najlepszą?

Należy zacząć od komunikatu do twoich potencjalnych pracowników, ogłoszenie na www.beautyconnect.pl, informacja na twojej stronie internetowej lub funpage na Facebooku, a żeby było najbardziej skutecznie najlepiej zastosować wszystkie wyżej wymienione kanały.

 

Konkurencja poszukuje kosmetologa do swojego zespołu. Oferują świetne szkolenia, wysokie prowizje, elastyczne godziny pracy, i więcej….  więcej… więcej…

Co zrobić żeby najlepsi kosmetolodzy w branży wybrali Twój salon, nie konkurencji?

 

Czytaj dalej…

Wyobraź sobie, że jesteś fryzjerem i marzysz o kolejnym wyzwaniu zawodowym.

Przeglądasz ogłoszenia o pracę, wiele salonów poszukuje fryzjera więc masz w czym wybierać, nie wszędzie jednak chcesz wysłać swoje cv, selekcjonujesz. Każdemu z salonów zależy na szybkim znalezieniu pracownika w związku z tym każdy kolejny oferuje coraz to lepsze warunki, niektóre mam wrażenie nawet są w stanie dołożyć do biznesu albo mają problemy z matematyką.

Czasy, w których wysokie zarobki były jedynym kryterium wyboru salonu bezpowrotnie minęły. Dziś pracownicy w branży beauty  szukają również innych wartości, które niesie za sobą praca w danym salonie.

I tak przeglądając ogłoszenia jeden salon przykuwa uwagę fryzjera. Kolejno sprawdza stronę internetową, funpage na Facebooku i opinie. Wszystko wygląda świetnie. Nie wysyła cv tylko wyszukuje numer, chwyta za telefon i umawia się na rozmowę.

O co chodzi? Co takiego zobaczył w tym salonie, że wyszukał telefon i jak najszybciej chciał spotkać się z właścicielem?

Odpowiedź:  MARKA. On chce być częścią tego brandu. Chce współtworzyć właśnie tą firmę.

 

To nie przypadek, że najlepsze salony z silną pozycją na rynku i dobrą marką nie mają większego problemu z naborem i utrzymaniem przy sobie pracowników. 

Pomyśl o tym. Twój salon, jego marka i rozpoznawalność nie tylko ma za zadanie przyciągać klientów,  ale równie silnie wpływa na to kto chce pracować w Twojej firmie.

Silne marki przyciągają utalentowanych stylistów, kosmetologów, terapeutów.

Pracować w dobrym salonie to jakby nosić swego rodzaju metkę, etykietę. Taki pracownik czuje się jak członek elitarnego klubu.

W ten sposób kiedy taki salon ogłasza rekrutację jest to zaproszenie do prestiżowego zespołu – Twojego salonu.

 

Ale niestety to działa również w drugą stronę.

Będą również kandydaci którzy przeczytają twoje ogłoszenie i pomyślą: "Co? Pracować w tym salonie? Nie ma mowy!"

Tyle ile osób tyle może być opinii o Twoim salonie, jedni bardzo chcą w nim pracować innych w ogóle to nie interesuje.

Zadaj sobie pytanie: jak Twoja marka jest widziana w oczach twoich potencjalnych pracowników?

 Za każdym razem kiedy  ktoś widzi Twoją stronę internetową, ogłoszenie o pracę, rozmawia z dostawcą kosmetyków, odwiedza Facebooka lub widzi reklamę wyrabia sobie opinię o twoim salonie. Te wszystkie działania to obrazy które składają się w jedną całość i decydują o tym jak inni postrzegają Twój salon i Ciebie.

To czy w ogólne otrzymują informację o Twoim obiekcie świadczy też o skuteczności Twojego marketingu.

„Zatrudniamy najlepszych pracowników w mieście” to slogan jednego z salonów, myślisz że zachęca potencjalnych pracowników do wysłania cv?

 

Jeżeli nie chcesz mieć problemów z dobrym zespołem i pozyskiwaniem najlepszych pracowników pracuj nad swoją marką.

Silna rozpoznawalna i ceniona  marka będzie sprzedawać Twój salon zarówno klientom, potencjalnym pracownikom jak i całej branży. Kto nie chciałby otrzymać szansy dołączenia do wielokrotnie nagradzanego zespołu, który jest znany jako najlepszy w mieście?

Podczas rekrutacji dokonujesz zasadniczego wyboru: wybierasz doświadczonego pracownika z dużym stażem pracy lub nieoszlifowany diament, talent który szlifujesz pod siebie.

 

Temat kosztów związanych z rekrutacją i zatrudnieniem nowego pracownika

[1] Wynagrodzenia

Dlaczego warto wypowiadać  wojnę w kwestii wynagrodzenia Twoim  konkurentom, aby pozyskiwać  najlepszych pracowników?

Czy firma Apple musiała płacić za edukację najlepszych programistów?

Czy najlepsze salony na świecie płacą pracownikom wyższe wynagrodzenie niż inni pracodawcy?

Prawdopodobnie nie.

Jednak utalentowani pracownicy stoją w kolejce by do nich do nich dołączyć.

 

[2] Koszty rekrutacji

Jeśli Twoja marka jest atrakcyjna i szanowana, to prawie na pewno zaoszczędzisz na kosztach rekrutacji.

Dodając bezpłatne ogłoszenie na www.beautyconnect.pl znajdziesz najlepszych ekspertów branży beauty skupionych w jednym miejscu.

Jeśli masz najlepszą markę/salon w okolicy, to lokalni styliści włosów i terapeuci będą regularnie obserwować Twoją stronę www i funpage.

Wykorzystaj tą rozpoznawalność i zatrudniaj najlepszych kandydatów.

 

Twój pracownik również może a nawet powinien być Ambasadorem twojego salonu.

Nowy pracownik, który dołączył do zespołu, po kilku miesiącach pracy widząc od kuchni jak naprawdę działa Twój obiekt, obserwując twoje relacje z nim i innymi pracownikami i weryfikując to czy wywiązałeś się z ustaleń staje się ambasadorem Twojej marki.  Bardzo często informuje i motywuje swoich znajomych fryzjerów żeby przyłączyli się do zespołu.

I nagle, okazuje się, że rekrutacyjny ból głowy zniknął ...

 

Justyna Gwiazda-Wapińska

Praktyk biznesu beauty